Wednesday, September 19, 2012

Why walking on sunshine when you have a car?

Att Amerikanare använder sin kära bil MYCKET har jag fåttt bekräftat klart och tydligt. Jag bor cirka 2 kilometer från skolan, 5 minuter med bil. Idag bestämde jag mig att jag skulle gå hem från skolan och träningen. Min skola har knappt några fönster så jag tar gärna vara på ljuset när solen skiner ute. Vet inte hur många från laget som erbjöd sig att ge mig skjuts hem när jag sa att jag skulle gå hem. Jag försäkrade dem om och om igen att jag FRIVILLIGT gick hem. Halvvägs hem var det en till från skolan som körde förbi, stannande och frågade om jag inte ville ha skujuts. Vet inte hur jag ska förklara mig mer än att jag är "a Swede" "we walk"...

Bullwinkle har varit på G igen. Efter mycket jamande och krafsande hoppade han idag in i min garderob. No comments på den katten. 

No comments:

Post a Comment