Saturday, September 15, 2012

"Good thoughts come from the heart"


Som avsluning på denna helgens meet åkte jag, tillsammans med några från laget, till en Kina buffé. Ät så mycket du vill för 11 dollar, egentligen är det 7 dollar men klockan blev mycket så det räknades som middag istället för lunch. Det var mycket friterat, men efter en lång dag som denna äter jag vad som helst. Hade bara ätit bananer och granola bars sedan den tidiga morgonens hvregrynsgröt vid 6 tiden. När man betalade fick man en lyckokaka. Har aldrig ätit det förut. Courtney berättade att först äter man kakan (efter man knäckten såklart) SEN läser man lycko-lappen. Annars räknas inte det som står på lappen. På min stod det "Good thoughts come from the heart". Kan faktiskt relatera lite till det "quotet" eller lycko-orden... ja vad man nu kallar. Det var bra timing helt enkelt. Det är de positiva tankarna som hjälper mig när allt inte går som "en dans på rosor". Jag tror det är viktigt att vara positiv när man är i den situationen jag är. Det är mycket nytt som händer runt omkring och man är ganska ensam. Det är mycket att att ta in och ta sig igenom samtidigt som man vill ha det bästa året EVER.

Klockan börjar närma sig 6 här. När som helst kommer alla cross country-föräldrar. Min värdmamma och -pappa ska ha middag för föräldrarna till alla cross country- spingare.. tror jag. Det luktar i alla fall pizza i hela huset och såg ett fler tal påsar med cinnamon popcorn och m&m i köket tidigare. MMM. Jag ska dock hålla mig undan och titta på The Hunger Games i källaren med Lauren och Katie.  

See ya!

No comments:

Post a Comment