Saturday, September 8, 2012

Fish Taco Wrap And Sweet Potato Fries Near Lake Michigan

MIn värdpappas föräldrar är på besök så spenderade eftermiddagen med tillsammansmed dem. EFTER att jag pratat med HELA släkten hemma i Sverige via Skype. Mor firade sin födelsedag så det passade bra ett kort samtal med Mormor, Morfar, Farmor, Farfar, Faster Karin, Lillebror Anton, Mor & Far. Detta var andra gången jag pratade med min familj. STS informerade/ rådade/ varnade för att inte prata förmycket med de där hemma i Sverige- kompisar & familj, då det kan leda till hemlängtan och att man inte fokuserar på vad som händer där man är. Jag skickar mejl med släkt & kompisar näst intill var och varannan dag, så långt tycker jag allt funkar bra. Har ingen hemlängtan... än i alla fall.

Med värdfamiljen och farföräldrarna åkte vi till Lake Michigan. Vi kunde inte bada för det var för stora vågor, så vi nöjde oss med att doppa fötterna och promenera längst med stranden. Det var relativt klart så vi kunde se Chicagos skyskrapor. Efter en långdag med tävling och endast en massasacks var vi alla hungriga. Vi åt på Bridges Jag åt fish Taco. Har velat äta det enda sedan Ivy i "90210" nämner det i ett av de tidigare avsnitten. ;P Till fisk-tacosen serverades sweet potato fries vilket smakar annorlunda igemförelse med vanliga pommes. De var goda, och nyttigare. Resturangens hemgjorda kaneldipp var dock skum, inget att doppa potatis i...

Efter middagen bar det vidare till Outlet mallet i Michigan City med mycket shopping som följd. Som avslutning på en lyckad dag körde vi inom Starbucks på vägenhem för "Latenight Starbucks treat"!




No comments:

Post a Comment