Saturday, September 1, 2012

It's A Pillow, It's A Pet...It's A Pillow Pet

I morse vaknade jag när klockan ringde 3:50, gick upp och gjorde mig i ordning. När jag var klar hade fortfarande ingen i huset vaknat (förutom jag då..). Jag satte mig och började bläddra igenom min engelska handordbok och väntade på att något skulle hända. Trodde att min klocka var fel inställd och att den hade ringt förtidigt så vågade inte väcka någon. När klockan närmade sig 4:30 vände allt! Men det visade sig att resten av familjen hade försovit sig. Efter endast 3 minuter hade Elena rusat runt huset och var på plats i bilen. Halft vaken kommer Lauren efter ner för trappan. Och på något sett lyckas vi alla komma precis i tid. Nästa gång litar jag på min klocka...

Okej, så här är det. Jag vet inte hur många som vet vad Pillow Pet är? Men det är typ som ett gosedjur som man kan vika upp till en kudde. Och ALLA i cross country laget har en som de har med sig på bussresor...förutom jag. Men när vi kom till skolan där bussen väntade hade några tjejer från laget köpt en till mig. Tror min ska föreställa en rosa/lila nyckelpiga... Gulligt var det i alla fall!


De senaste dagarna har det varit riktigt kaos väder runt Florida området, med orkaner och regn vilket nu är påväg mot La Porte. Idag under tävlingen, precis innan Junior Varsity Killarna skulle starta började det spöregna och blixtra så de var tvungna att ställa in deras lopp! :/ Men BådeVarsity tjejerna & killarna plus Junior Varsity- tjejerna han springa sina lopp. Nästa lördag är det min tur at springa, då har jag klarat av mina 10 träningar! Ser fram emot det! Det var dock rena träningspasset att vara åskådare där. Publiken (som till största del är föräldrar & lagkamrater) springer tvärsöver 5 kilometerns banan, backe upp, backe ner. Över stora gräsmattor & trånga ler stigar. Visste inte riktigt vad jag skulle svara när folk frågade mig vad jag tyckte om det. ;D
      

1 comment:

  1. Hej Emma!
    Härligt att se att du trivs och att du inte ligger på "latidan" :) Du passar verkligen bra i din nya outfit. Jag säger till dig , precis som till Beatrice, ni glömmer väl inte att det är skola ibland :-)
    Må så gott!!!
    Kram Faster Karin

    ReplyDelete