Wednesday, August 29, 2012

The Day After Yesterday

Andra dagen i skolan var helt klart bättre än första dagen i skolan. Hittade ganska bra till mina olika klasser...eller till en av mina klasser.  Behöver någon som följer mig till de andra. Skolan är jätte stor och när klockan ringer fylls korridoren med kuffande, skrikande, rusande, stökiga, förvirradande elever.

Jag börjar komma in i min engelska nu, trots att den inte är så bra (som jag trodde) så är folk imponerade, ännu mer imponerade är de när jag säger att jag kan prata svenska. :o En kille frågade om jag hade varit i Chicago än, när jag svarade att jag bara varit på ett pizza ställe där frågade han om jag ville gå på date dit... jag hoppas verkligen det var ett skämt annars var mitt svar jätte taskigt...

Idag var jag och tittade på när min värdsyster sprang ett "cross country meet" mot två andra skolor: Michigan City & Chicago. Hon kom 1:a!!! I morgon blir jag också en del av skolans cross country lag. Man måste genom gå en hälsoundersökning och få ett godkännande av en läkare, vilket vi gjorde idag efter skolan, för att få delta i en sport. Efter meetet fick vi köra inom en sportaffär för jag hade bara packat med mig en utstyrsel tränngkläder vilket var alldeles för lite enligt mina värdföräldrar.

Skolans färger är orange och svart så det var de färgerna mina kläder ska vara. De kallar sig La Porte Slicers, lång historia...




När det är dags för "meet", vilket det är varje tisdag och lördag, klär alla i cross country laget antingen i fin kläder eller i lag uniformen. Idag klädde alla upp sig, även om jag inte officiellt med i laget klädde jag ändå upp mig. Tror aldrig jag fått så många komplimanger för mina kläder under en dag som jag fick idag. :P  

3 comments:

  1. Undrar ju genast, vad hade du på dig? Kram Mor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spetsklänningen, bruna sandaler, brunt flätat skärp & min kära hood/skinnjacka. :)

      Delete
  2. Nästan 25 kg och en uppsättning träningskläder. En miss att jag inte kollade din packning ordentligt. En god regel är att minst 50% ska vara träningsutrustning, med lyckad shopping på resan ökar det upp till ca 70% ;)

    ReplyDelete