Saturday, January 16, 2010

Broome






Puh, värmen slog emot mig när jag gick av flygplanet i Broome. Det var över 40° och där stod jag i långbyxor och skinnjacka. Som tur var låg stället där vi bodde bara några 100 meter från flygplatsen men… När väskorna kom märkte vi att mors väska hade spruckit, inte bra, inte bra ☹. Men den fick klara sig till vi kommer till Perth.

Jag tror aldrig jag har blivit så glad av att se en McDonald’s med luftkonditionering som då. Det var nästan det enda stället med liv. Hela Broome såg ut som lugnet efter stormen, med inte en kotte i sikte på gatan.

Broome ligger precis utanför nationalparken the Kimberly men på grund av stormar kunde man inte åka dit. Så på kvällen gick vi på Australiens äldsta utomhusbio och såg ”Did You Here About The Morgans?”. Åh, jag älskade det. Det var så cooooolt XD. Det kändes som i filmen ”Australia” när den lilla pojken sitter på relingarna i taket och tittar på bion. ☺☺☺ Det häftigaste under filmen var när ett flygplan kom flygande precis över biografen. Det såg nästan ut som det var med i filmen.

Nästa dag skulle vi till stranden för att se på solnedgången. Vi skulle gå dit (mitt på dagen i 42°) men när vi hade gått en bit insåg vi att vi inte skulle klara det. Så då gick vi runt och letade och letade efter en busshållsplats i c:a en halvtimme under stekande sol (and I’m so not freezing ). Till slut så hittade vi en busshållsplats och bussen kom MEN…. När det var dags för solnedgången var hela horisonten täckt av mörka moln så man kunde inte se solen. Men vi såg kameler på stranden. Men denna historia har ett lyckligt slut. På kvällen gick vi till utomhusbiografen igen och såg ”NEW MOON”!!!
Så bäst som den kan bli !! XD

No comments:

Post a Comment