Sunday, October 21, 2012

Fun, Fail and Fall Ball

På min skola har de ingen Home coming dance. Istället har de Fall Ball i slutet på oktober, vilket i stort sett är som Home coming dance. En mer "casual" variant av Prom, och det är mer vanligt att man går tillsammans med kompisar istället för en date.

Men vad är en ball på slottet LaPorte High School... Ärligt talat, många pratade exalterat om den kommande lördagens event. Hur mycket roligare Fall Ball är i jämförelse med Prom och allt. Så hade så klart mina förväntningar.

Vid 5-tiden hämtade Courtney upp mig och vi åkte till Elissa för att göra oss i ordning, äta och ta bilder tillsammans med Megan och Stasia. Vi hade jätte roligt, Elissa och hennes syster är jätte duktiga på att göra frisyrer, så de hjälptes åt att fixa allas hår. Fick beröm för min sminkning så slutade med att jag hjälpte både Courtney och Megan med deras.

Att lägga massa pengar på Fall Ball skor "is a waste of money". Direkt när vi kom till dansen tog alla av sig skorna, innan de gick ut på dansgolvet. Men där bröts mina förväntningar... Okej så här är det, det finns något som kallas "grinding"(kan jämföras med "dirty dancing" eller googla det, Obs! om du är under 18, över 25 eller inte vill få virus i hjärnan bör du inte söka upp det här). Skolan gör  hur som helt det här med "grinding" till en stor grej, och ser det som ett seriöst problem (nästan värre än droger!). Så på Fall Ball hade de satt upp ett "grinding förbud". Det var inte bara så att det informerade alla om det i högtalarna varje morgon i två veckor, nepp, det gick all out och gjorde hela Fall Ball till ett "charity case" för att bekämpa grinding. Deras plan såg ut såhär: 1. De ville inte släcka i taket, så det var helt ljust på dansgolvet. 2. Lärarna OCH rektorn gick runt bland alla som dansade som värsta poliserna för att slänga ut alla som dansade opassande. 3. DJ:n slutade spela flera gånger för att informera om grinding förbudet. Plus att musiken var riktigt dålig, inget man kunde dansa till alls och de spelade väldigt lågt (om man stod på dans golvet pratade kunde man höra varandra, vilket man inte borde kunna göra på ett dansgolv).

Så Fall Ball var inte riktigt den bästa upplevelsen jag haft här hittills, men men. Jag hade ändå roligt, dansade galet (och helt i otakt med musiken) med mina kompisar och pratade med både den tyska och den brasilianska utbytesstudenten. De är båda jätte snälla och vi pratade om hur vi inte har något liknande grinding hemma och hur vi kan klara oss hela året utan den upplevelsen.

Är så trött nu så måste gå och lägga mig nu, har en morgon dag i Michigan jag måste orka med.. :) Har verkligen en värdfamilj som vill göra mitt år till det bästa! :D Godnatt!        


     

No comments:

Post a Comment