Saturday, October 6, 2012

Swedish Pancakes

I morse gjorde jag sveska pannkakor till frukost. Min familj har faktiskt ätit svenska pannkakor innan. Min värdmamma gjorde dem för någon vecka sedan, men de gör dem mycket tjockare, med fler ägg och mer socker plus att det har lingonsylt på dem...? Jag berättade att lingonsylt är vanligtvis något vi har till middagsmat som köttbullar eller i mitt fall spagetti & köttfärssås. Förklarade det som svensk ketchup.

Var lite nervös när jag gjorde dem, de verkade ha höga förväntningar. Jag berättade inte för dem att jag bara gjort pannkakor 2 gånger tidigare, båda gångerna totallt misslyckade! ;D Men det gick faktiskt bra, skylde pannkakornas form på det fyrkatsformade stekjärnet, hehe. Vet dock inte om de skulle bli bättre med ett runt järn. De blev uppskattade i alla fall, Elena sa till och med att hon gillade mina bättre än Sonjas. :D

Ska sticka ut och springa nu innan det bär av till Merville Mall för Fall Ball shopping med Sonja och Lauren!

Det är tidigt på morgonen okej, vaknade för 20 minuter sedan när den bilden togs.


No comments:

Post a Comment