Tuesday, October 2, 2012

Pumpkin House

Idag var jag ledig från skolan pga lärarmöte. Skulle lätt kunna göra det till en vane sak, Tisdags-ledigt!

Det är mycket pumpa ny i hösttider. Började morgonen med nygräddade pumpa-pannkakor som min värdsyster gjort, sedan vid lunch åkte vi till en gård utanför stan för "picking pumkins". Där fanns verkligen alla tänkbara färger och former, men nöjde mig med den gamla hederliga orange! De ska så småning om pyntas och dekoreras, har inte bestämt mig för vad jag vill att min ska se ut som. Elena valde en lång, smal som hon ska dekorera som en Ugla. :) Kommentera gärna om ni har några awesome ideer för min extremt noga utvalda pumpa. ;)

Knappt 4 veckor kvar till Halloween, men inga lediga dagar här tyvärr. Så njut av höstlovet hemma i Sverige!

Kram

2 comments:

  1. Hej Emma!
    Hoppas att allt är bra!!! Har inte kommenterat på ett bra tag, vill ju inte riskerad att bli "portad" från bloggen :). Vilken mängd av pumpor. Hur många pumpor har ni i trädgården och inne, gröper ni ur alla och gör goda pumparätter? Blir det många Halloweenfester? Må så gott:) Kramar från Faster K

    ReplyDelete
  2. Hej Emma!
    Förslag till pumpan, Tusse vill nog gärna ha lite upprättelse så varför inte honom med namn och bild, eller något enkelt som Sveriges karta, flagga, dalahäst, Nils Holgersson, ja det är bara fantasin som sätter din begränsning. Till en fråga, finns det några plastkassar med pumpor på:)
    Kramar Faster K

    ReplyDelete