Wednesday, November 7, 2012

"Trick or Treat"

Gick runt i kvarteret för att se på grannarnas Halloween craziness. Vissa går mer all-out än andra, såg några riktigt coola dekorationer. Det är det här jag älskar med U.S.A. De sparar inte på pyntet utan finns det något att fira så firas det med stor entusiast och kreativitet.

Mellan 6-8 kom som sagt det 1000 utklädda barnen på bus eller godis. Jag satt på verandan med Sonja och Lauren och åt delade ut godis. När det väl var dags bestämde jag mig för att jag faktiskt var för gammal för bus eller godis och låta de yngre barnen plundra godiset. Visade sig att även här i U.S.A. är det de små barnens föräldrar som går runt i kvarteren. Lite kort fakta om "Trick or Treat" här: Man måste köpa godis som är paketerat då det tidigare varit skumma människor som lagt skumma saker i barnen godis och kakor. Föräldrar kör sina barn miles så att de kan gå runt här i LaPorte då husen ligger närma varandra. "Trick or Treat" är mellan klockan 6-8 för alla barn, kommer du senare eller tidigare får du inget godis. Föräldrar går runt med sina bebisar utan tänder och tror att det ska få gratis godis (min värdmamma ger de mindre barnen Pretzels istället för godis, just för den anledningen) :P          
















 Det här huset sägs vara hemsökt, inte bara under Halloween man ska se upp. På tal om spökhiatorier, sök på wikipedia efter "Belle Gunness".

"Mitt hus" 

No comments:

Post a Comment